David Croneberg debiutuje właśnie jako pisarz, jednak w świecie popkultury zasłynął już lata temu będąc jednym z bardziej rozpoznawalnych twórców horrorów lat 80. Jego specjalnością był gatunek zwany fachowo body horror opierający główny wątek na różnorakich przemianach organizmu żywego, czy to za sprawą mutacji, pasożytów czy infekcji. Jego filmy zostały docenione przez wielbicieli gatunku, co zaowocowało licznymi wyróżnieniami. Croneberg mimo upływu lat nadal fascynuje się strachem, czego dowodem jest jego książka Skonsumowana, która idealnie mieści się w jego twórczej wizji horroru.
Naomi Seberg i Nathan Math są parą dziennikarzy, chociaż ich wspólne relacje wykraczają też poza sfery zawodowe. Prócz wspólnej pracy sypiają ze sobą, co w gruncie rzeczy dobrze wpływa na ich obowiązki. Oboje uwielbiają różnorakie techniczne nowinki, które notabene wykorzystują także w łóżku. Dziennikarka bierze pod lupę dwójkę francuskich filozofów — Celestine i Aristide Arosteguy’ów — którzy są znani i cenieni przez całą Francję. Kiedy Naomi stara się namierzyć filozofkę, jej partner zagłębia wiedzę ze świata kontrowersyjnej medycyny, która jest w pewien sposób jego życiową pasją. Wkrótce świat obojga bardzo się komplikuje, dziewczyna odnajduje zwłoki szukanej kobiety a Nathan dostaje choroby wenerycznej, za której wyleczenie, musi wyświadczyć pewną przysługę. Wkrótce oboje stają przed trudnymi wyborami a śledztwo dziennikarskie, dotyczące śmierci filozofki oraz zniknięcia jej męża, wykracza poza racjonalne myślenie większości ludzi. Dwójce partnerów będzie dane zmierzyć się z demonami świadomości…
Perypetie dwójki dziennikarzy jak i cała fabuła książki jest napisana w mrocznym, lekko psychodelicznym klimacie. Wszyscy bohaterowie mają swoje dziwaczne zamiłowania, bardzo często seksualne, które dalekie są od społecznie akceptowalnego pojmowania cielesnej miłości. Powieść Croneberga jest wielowątkowa, autor prócz głównej fabuły śledztwa, które swoją drogą jest wykreowane dosyć średnio, częstuje czytelnika opisami ze świata technicznych nowinek i urządzeń. Prócz tego skupia się dokładnie nad preferencjami seksualnymi, ukazując chore przemyślenia Nathana i Naomi. Mężczyzna fascynuje się robieniem zdjęć narządów płciowych i drukowaniu ich w postaci dzieła 3D. Prócz tego, dla przykładu, waha się nad odbyciem stosunku z umierającą na raka kobietą, która już jedną nogą jest na tamtym świecie. Fascynuje go jej choroba. Naomi z kolei bardziej preferuje zabawy w sieci, choć odkrywa też w sobie brutalność i pociąg do masochizmu. Generalnie rzecz biorąc, bohaterowie książki są absolutnymi fetyszystami, którzy podchodzą pod typ chorych zboczeńców.
Książka jest utrzymana w klimacie dawnych dzieł filmowych Davida Croneberga. Jest to jakby kontynuacja jego zamiłowania, ale w innej odsłonie. Mimo, że książka pełna jest pornograficznych scen, opisów bardzo makabrycznego seksu oraz absolutnie brutalnych fascynacji dwójki bohaterów, ma w sobie też klimat, który zaciekawia. Trudno uznać książkę za ambitne dzieło, chociaż na swój sposób posiada w sobie wiele pasji, które przyciąga. Mi podobał się styl pisarski, który jak na debiutanta, jest całkiem niezły. Książkę czyta się niezwykle lekko, w dodatku jest ona napisana w sposób inteligentny — autor często używa wyszukanych słów. Taki właśnie profesjonalny opis czegoś chorego i zepsutego daje w rezultacie mieszankę, która intryguje. Myślę, że dzieło będzie gratką dla fanów horroru czy twórczości filmowej autora. Dla czytelnika, który nie sięga po horrory, będzie to trudna przeprawa — podejrzewam, że być może nawet zakończona fiaskiem.